Hvis du har en grøn webshop, er du sikkert altid interesseret i at få flere kunder til butikken. Men hvordan gør man det? Behøver man at bruge formuer på marketingsfirmaer og reklamebureauer? Det vil vi mene, at man ikke gør. Her får du 5 gode råd til at tiltrække kunder til netop din bæredygtige webshop.

Få flere besøgende

Det første råd giver sig selv, men kan være nemmere sagt end gjort. Det kan være fuldstændig ligemeget, hvor lækker din webshop er eller hvor fede dine varer er, hvis du ikke får nogen besøgende på din hjemmeside. Der er to ting, du kan gøre, og dem gennemgår vi her:

Direkte reklame

Direkte reklame er det, de fleste tænker på, når man tænker marketing. Du skal reklamere for din varer og smide rundt med din hjemmeside for at få kunder. Man er nødt til at erkende, at det i mange tilfælde virker. Det er dog altid vigtigt, at du selv undersøger, hvad, der giver bedst mening for din forretning ud af fra statistikker og økonomi.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering eller SEO er et begreb, du nok har hørt om, og det er simpelthen tæt på at være en nødvendighed for webshops. Søgemaskineoptimering er det arbejde, der i bund og grund afgør, hvor du ender på listen af resultater i en googlesøgning. Det er ikke det, du kender som annoncer i toppen af google søgningen. Det er i stedet alle de resultater, der kommer lige efter annoncerne. Hvis du selv tænker over det, hvilket resultat trykker du så på, når du har googlet? De fleste ville gå efter det øverste og dermed “bedste” resultat. Derfor er det vigtigt, at du ligger blandt de første resultater. Heldigvis behøver du ikke sætte dig fuldstændigt ind i det. Der findes f.eks. virksomheder som DinTekstforfatter, hvor du kan få hjælp til SEO.

Giv gode grunde til at købe netop hos dig

Giv din mulige kunde gode grunde til at vælge dig frem for andre. Særligt når du har en bæredygtig webshop, er det vigtigt, at få det budskab ud. Det giver mening for nye potentielle kunder. Hvis der er nogen, der er billigere end dig, bæredygtigere end dig, hurtigere end dig, hvorfor skulle dine kunder så vælge dig?

Overskueligt design

Hvis dine kunder ikke kan overskue din hjemmeside, giver de op og vælger en anden. Lav altid et simpelt og overskueligt design, hvor dine kunder nemt kan finde ud af det, de vil vide.

Udnyt de sociale medier

Det kan ikke komme som en overraskelse, at SOME har en kæmpe indflydelse på virksomheder i dag. Folk vil gerne lære virksomheden at kende, de vil relatere, drømme, underholdes. Mange unge mennesker går op i bæredygtighed og mange unge mennesker er på instagram, facebook, tiktok osv. Sørg for at udnytte det, når du har en miljøvenlig virksomhed.

Tilbagevendende kunder

Når du endelig har fået fat i nogle kunder, så hold fast i dem. Få dem med i et nyhedsbrev, send dem updates, gode tilbud, giv dem fordele ved at komme tilbage og sørg for at de vælger dig igen og igen. En tilbagevendende kunde er langt mere værd end en enkelt nytilkommen kunde.