I 2021 er der ingen tvivl om, at forbrugerne er blevet opmærksomme på hvilke virksomheder, som har en ordentlig CSR-profil og hvem, som passer på miljøet.
Vi har tidligere set eksempler på virksomheder, som er blevet udskammet eller boycotted fordi, at en skandale er komme frem med hvordan de håndterer deres ansvar for planeten.
Men ser man i den anden ende af skalaen med virksomheder, som rent faktisk opfylder deres ansvar, så det er vigtigt at de også kommunikerer det til deres interessenter. Det er fordi, at det ofte koster i indtjeningen, at tage ekstra hensyn til miljøet. Derfor er det vigtigt, at man gør op for det ved at skabe ekstra opmærksomhed omkring sig selv.
I denne artikel vil vi gennemgå nogle strategier, som du kan bruge i din virksomhed til at vise dine kunder at du passer på klimaet og miljøet.
-
Sørg for at vise dine csr initiativer på din hjemmeside
På internettet findes der alverdens csr og miljø initiativer, som du kan deltage i med din virksomhed eller hjemmeside. En af dem er miljøvenlig pakning, som viser at du går op i at pakke miljøvenligt. Du kan også finde mange andre mærker, som viser mange andre ting. Hvis du er i tvivl om hvordan du skal integrere mærket på din hjemmeside bør du tale med udvikler, som kan tilbyde WordPress hjælp. Ved at vise disse badges eller mærker på din hjemmeside viser du dine kunder, at du går op i at passe på miljøet.
-
Har du fysiske produkter så vis det med indpakningen
Hvis du står i en situation og sælger fysiske produkter i butikkerne eller i din webshop, spiller det en stor rolle hvilken indpakning, som dine produkter har. Så hvis du sælger miljøvenlige produkter er det også vigtigt, at du viser det til forbrugeren, sådan at de er opmærksomme på det når de køber. Det kan blandt andet være ved farvevalget til indpakningen. Derudover kan det også være med den tekst, som står på pakken. Du kan også vælge at have nogle af de mærker eller ordninger, som du deltager i med på pakken. Der gør nemlig chancen større for, at kunden vælger at købe lige præcis dit produkt.
-
Sørg for at undgå skandaler
Vi har nok allesammen set en virksomhed, som er kommet i modvind i medierne fordi, at de ikke har behandlet miljøet ordentligt. Det kan være det er kommet frem, at de producerer derer varer på en ikke bæredygtig måde, som ikke er forenelig med de fleste forbrugeres ønsker. Derfor er det sidste tip at helt undgå skandaler for din virksomhed. Men hvordan gør man så lige det? Det er selvfølgelig ikke helt så nemt, som det lyder.
Men egentligt handler det blot om, at ikke have nogen slinger i valsen. Altså skal du sørge for, at din virksomhed ikke har nogle skeletter gemt i skabet. Vores anbefaling er derfor, at du går din virksomhed igennem og finder ud af om, der skulle være noget, som i senere kunne komme i modvind for.